Kvalitativno istraživanje

Rezultati istraživanja

Učenici ističu internet, kao razlog za korišćenje računara u velikoj meri. Interesantno je da učenici provde dosta vremena na internetu a da zapravo posećuju mali broj sajtova. Primećuje se da poznaju mali broj sajtova koje mogu da koriste u obrazovne svrhe.Najaviše vremna provode na društvenim mrežama.Kada je reč o softveru koji može da se koristi u obrazovne svrhe, učenici su uglavno iskazali nepoznavanje istih ili su pak davali kratke i šture odgovore.
Na postavljena pitanja učenici su odgovarali sa puno elana. Učenici su ushićeno prenosili impresije sa časova, na kojima su koristili računare.Po rečima učenika takvih časovao je bilo malo ali takvi časovi su ostali upamćeni i gotovo svi ispitivani učenici su imali pozitivne impresije.

Neki od interesantnih odgovora:

Mišljenja učenika o uvođenju računara u nastavni proces:
„Bolje je preko kompjutera zato što imamo vise informacija u jednom trenutku.A ovako dok nastavnik diktira , svi se trude da zapišu niko ne misli o onome što zapisuje.“
„To bi pomoglo lošim đacima, dalo bi im motiv, podstaklo bi ih da uče, jer je to nešto novo, poželeli bi da nauče!“
„To bi bilo zanimljivije jer to će da osveži nastvu, pa neće biti onako dosadno kao kada se mi isključimo u neki svoj svet iz onoga što nastavnik priča.“
„Mislim da ćemo u budućnosti raditi na nekim not bukovima, a ne sa sveskom, olovkom i zarezačem“
"Mnogi nastavnici nisu upućeni.To su nastavnici u godinama i oni ne bi pristali na takvog način rada, oni su protiv takvog rada i protiv kompjutera.“
„ Bilo bi mnogo bolje kada ne bi pisali nego kucali na tastaturi, jer ja mnogo brže kucam nego što pišem“
„Kada nastavnik predaje bez računara on razvlači, pa onda i sledeći čas moraš da radiš isto to, kada predaje sa računarom, treba manje vremena jer odmah svi obrate pažnju na to.“


Učenici su iskazali pozitivan stav prema uvođenju računara u nastavni proces. U takvom načinu rada uviđaju mnogo prednosti. Takođe pojedini učenici svesni su eventualnih poteškoća koje se mogu javiti prilikom uvođenja računara u nastavni proces.