Kvalitativno istraživanje

Metodologija

Cilj istraživanja

Cilj ovog dela istaživanja je formiranje slike o stavu učenika prema uvođenju računara u nastavni proces. Očekuje se da nalazi istraživanja pruže informaciju u kojoj meri učenici koriste računar i u koje svrhe. Takođe, ovim delom istraživanja ispitivana su dosadašnja iskustva učenika vezana za nastvu koja zahteva korišćenje informacionih tehnologija kao i njihovu upoznatost sa softverom koji se može koristiti u obrazovne svrhe.

Opis instrumenata i postupak istraživanja:

Učenici su odgovarali na postavljana pitanja.
Neka od pitanja su:
Koliko često koristis račuar?
Koliko vremena provodiš ispred računara u toku jednog dana?
Da li koristiš internet?
Koje sadržaje gledaš na internetu?
Osim interneta, za šta ti je koristan računar?
Da li koristiš računar u edukativne svrhe? Kako? Koje?
Da li ste nekada učili neku nastavnu jedinicu u školi koristeći računare, a da to nije čas informatike?
Da li se sećas šta ste tog časa učili? Da li je bilo zanimljivo?
Da li vam nastavnici zadaju domaće zadatke koji zahtevaju korišćenje računara(interneta)? Da li su teški takvi domaći?
Da li imaš neki program na tvom računaru koji ti je koristan za školu?


Učenici su ispitivani individualno ili u paru. Istraživači su podsticali učenike da iznesu svoje mišljenje i da formulišu odgovore na postavljena pitanja.Audio zapisi ovog dela istraživanja analizirani su metodom analize sadržaja.

Uzorak

Uzorak obuhvata dvanaestogodišnjake, tj učenike šestog razreda i četrnaestogodišnjake, učenike osmog razreda. U ovom delu istraživanja učestvovalo je dvadeset učenika i to deset učenika OŠ “Veljko Dugošević” (šesti razred), pet učenika OŠ “Ćirilo I Metodije”(osmi razred), pet učenika OŠ “Borislav Pekić”(osmi razred). Kriterijum za izbor učenika je njihova ekspresivnost i komunikativnost.