Rezultati kvantitativnog dela istraživanja
Računari kao pomoć pri rešavanju domaćih zadataka



U ovom delu istraživanja nastavnici su se izjašnjavali u kojoj meri zadaju domaće zadatke koji zahtevaju korišćenje računara.

Nalazi

Drugo anketno pitanje:

Zadajem domaće zadatke koji zahtevaju korišćenje računara:
a) nikad
b) povremeno
c) Često

Iz ogovora na prethodno pitanje proistekao je histogram:


S obzirom da je 34% ispitanika odgovorilo sa “nikad”, 47% je odgovorilo sa “povremno”, a 19% sa “često”, uočava se izuzetna procentualna sličnost sa predhodnim pitanjem. Na osnovu grafikona nameće se hipoteza, da su prethodna dva pitanja korelisana, sto će kasnije biti i testirano. Takođe na osnovu predhodna dva grafikona, može se zaključiti da rasploživost resursima, tj opremljenost škola informacionim tehnologijama u mnogome nema značaj za unapređivanje nastve upotrebom računara.

Na osnovu statističkih izračunavanja utvrđeno je da Pirsonov koeficijent korelacije za predhodna dva pitanja iznosi: ρ=0,384 a P<0.05. Na osnovu ovakvog koficijenta zaključujemo da je reč o slaboj pozitivnoj krelaciji. Koeficijent determinacije iznosi 0,15.Ovim je prva hipoteza dokazana.