Kvantitativno istraživanje

Metodologija

Ciljevi israživanja

Cilj ovog dela istraživanja je formiranje slike o korišćenju računara u nastavnom procesu u osnovnoškolskom obrazovanju kao i o stavovima nastavika. Zapravo ideja je bila da se iz ovog dela istraživanja sazna koliko nastavnici koriste informacione tehnologije na samom času, a i da se ispita u kojoj meri zadaju domaće zadatke koji zahtevaju korišćenje računara. Zatim , da se ispitaju stavovi nastavika, o raspoloživosti resursa svoje škole, koji su bitni za sprovođenje multimedijalne nastave.Takođe ispitivan je i stav nastavnika kao i njihova želja da više koriste računare u svskodnevnom nastavnom procesu. Ovim istraživanjem ispitivano je poverenje nastavnika prema Matematičkom fakultetu kao instituciji koja može da im pruži adekvatnu pomoć i podršku prilikom stručnog usavršavanja.

Hipoteze:

1. Nastavnici koji koriste računar u nastavi , zadaju domaće zadatke koji zahtevaju korišćenje računara. Zapravo očekuje se da nastavnici koji koriste računar u nastavi ,uglavnom i zadaju domaće zadatke koji zahtevaju korišćenje računara.
Postoji korelacija izmedju podataka prva dva anketna pitanja, primene računara u nastavi i zadavanja domaćih zadataka koji zahtevaju korišćenje računara.

2. Nastavnici koji imaju želju da se stručno usavršavaju i više koriste računar u nastavi imaju pozitivan stav prema Matematičkom fakultetu, kao instituciji koja može da im pruži adekvatnu stručnu pomoć. Očekuje se da nastavnici koji žele da vise koriste računar u nastavnom procesu, ukaszuju poverenje Matematičkom fakultetu, kao instituciji koja može da im pruži pomoć i podršku prilikom stručnog usavršavanja.
Ovom hipotezom tvrdi se da su odgovori na pitanja “ Želo bih da vise koristim računar u nastavi” i “Koristila bi mi pomoć Matematičkog fakulteta…” , korelisana.

3.Škole nastavnika koje (ne) koriste koriste računare u nastavi (ne)raspolažu odgovarajućim resursima za sprovođenje iste.
Očekuje se da u onim školama u kojima postoje odgovarajući resursi nastavnici osavremenjuju nastavu upotrebom računara, tj u školama u kojima nema mogućnosti ne sprovodi se ovakva nastava.
Ova hipoteza tvrdi da su podaci iz pitanja “ Koristim računar u nastavi” i pitanja “ U mojoj školi postoje tehničke mogućnosti za korišćenje računara” korelisani.

4.Većina nastavnika smatra da u školama u kojima su zaposleni postoje uslovi za korišćenje računara.
Očekuje se da većina škola poseduje minimum tehničkih mogućnosti koji je dovoljan za sprovođenje nastave upotrebom računara.
Ova hipoteza tvrdi da procentualno veći broj ispitanika smatra da škole poseduju odgovarajuće tehničke mogućnosti.

5.Većina nastavnika izražava želju da više koristi računare u nastavi.
Pretpostavlja se da je većina nastavnika do sada uvidela prednosti i ulogu računara u nastavnom procesu, kao i da poseduju svest o dobrobitima koje mogu postići upotrebom istih, na osnovu toga, očekuje se da će nastavnici iskazati želju da u većoj meri koriste računari u nastavi.
Ovom hipotezom tvrdi se da procentualno veći broj ispitanika ima pozitivan odgovor na četvrto anketno pitanje koje se odnosi na želju nastavnika da u većoj meri koriste računare u nastavi.

Opis instrumenata

Kvantitativno istraživanje sprovedeno je putem anketnog upitnika. Upitnik je sadržao pet pitanja zatvorenog tipa. Anketiranje je bilo anonimno.

Uzorak

U istraživanju su učestvovali nastavnici osnovnih škola , različitih starosnih doba. U ovom delu ispitivanja učestvovalo je 100 nastavnika iz pet beogradskih škola.

Plan obrade podataka

Podaci su obrađeni u Excelu i statističkom paketu minitab.